Så var det över.

 

Nu är Ramadan över för den här gången. Idag har det av olika skäl varit svårt att få till den där riktiga Ramadan-känslan. Kanske för att jag varit så förberedd på att det bara kan bli 29 dagar att jag försökt bli klar med allt – Koranläsning, städning, Eid-förberedelser. Just idag har jag inte jobbat men det finns ju saker att göra ändå. Imorgon behöver jag inte gå upp kvart över tre på morgonen för att koka ägg. Istället har jag kommit igång lite sent med att göra tunisisk m’loukhia som kan ta 8-12 timmar att koka. Man behöver inte passa det hela tiden för all del.

Idag fick jag tillbaka en brödkorg som jag gav bort tidigare under månaden, nu låg det skivad tigerkaka i.

Jag har också tvättat, en rejäl omgång, och ser fram emot att gå och lägga mig i en renbäddad säng. Det är lustigt så skönt en sådan enkel sak faktiskt är!

Så värst mycket Eid-stök utöver vanlig städning har jag inte precis gjort. Vi hoppas på gäster imorgon, incha Allah, och sedan lite vila innan nästa arbetsvecka drar igång.

Detta inlägg publicerades i Petronella Jonsson Chebbi, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar